Hvad er dine behov for digitale værktøjer?
Kan du nikke genkendende til én eller flere af de scenarier af udfordringer, som er eksemplificeret herunder?
Hvilken branche tilhører du?
Inden for alle erhverv og industrier er der behov for digitale værktøjer til automatisering af manuelle processer.
Så vi vil hellere se på hvilke udfordringer, din virksomhed kan stå overfor. Måske du kan se dig selv i én eller flere af nedenstående eksempler – i så fald kan vi være til stor behjælpelighed i alle brancher.
Mange manuelle processer
Din udfordring:
Jeres eksisterende processer beror sig på manuel indtastning af enhver ordre, I modtager fra en kunde. I oplever, at det medfører fejl, og at kommunikationen mellem de forskellige teams er omstænding – blandt andet, at salgsteamet manuelt skal sende filer til de passende teams.
Med andre ord har du behov for at eksekvere en digital transformation.
Løsning og resultat:
Implementér en online produktkonfigurator i 3D, der gør det muligt for både det interne salgsteam og kunderne at konfigurere produkter på en nøjagtig, effektiv og personlig måde.
Saml alle de nødvendige informationer fra forskellige datakilder såsom produkt- og leveringsdetaljer. Når først det er indsamlet, bliver informationerne automatisk delt med din virksomheds ERP-system, så kommunikationen bliver mere flydende.
Spar tid og forbedr kundeoplevelsen.
For mange manuelle processer
Din udfordring:
Jeres eksisterende processer beror sig på manuel indtastning af enhver ordre, I modtager fra en kunde. I oplever, at det medfører fejl, og at kommunikationen mellem de forskellige teams er omstænding – blandt andet, at salgsteamet manuelt skal sende filer til de passende teams.
Med andre ord har du behov for at eksekvere en digital transformation.
Løsning og resultat:
Implementér en online produktkonfigurator, der gør det muligt for både det interne salgsteam og kunderne at konfigurere produkter på en nøjagtig, effektiv og personlig måde.
Saml alle de nødvendige informationer fra forskellige datakilder såsom produkt- og leveringsdetaljer. Når først det er indsamlet, bliver informationerne automatisk delt med din virksomheds ERP-system, så kommunikationen bliver mere flydende.
Spar tid og forbedr kundeoplevelsen.
Designprocessen er tidskrævende
Din udfordring:
I benytter mange timer på at designe stort set identiske produkter – selv med erfarne og dygtige ingeniører, som også skal bruge tid på at kontrollere hvert design i processen. I har brug for en løsning, der skal reducere designtid med henblik på at forbedre effektiviteten af designs samt kundeoplevelsen.
Løsning og resultat:
Med det intuitive værktøj i DriveWorks, som en regelbygger er, vil en nærliggende løsning være designautomering og en integreret produktkonfigurator.
Generér automatisk dokumenter og data hver gang, en ny specifikation skal køres. På denne måde sørges der for, at designeren får alle nødvendige informationer, der kan give kunden en visuel 3D-præsentation af det produkt, som de vil modtage.
Med designautomatisering kan du halvere tiden brugt på designs. Den sparede tid kan i stedet bruges på at udvikle på produktet for kontinuerligt at sørge for kundetilfredsheden.
Det resulterer samtidigt i færre fejl og højere kvalitet, da hvert konfigureret produkt er genereret gennem jeres eksisterende modeller.
Eksisterende data bliver ikke udnyttet til fulde
Din udfordring:
Jeres ingeniører laver tilpassede tegninger gennem de samme skabeloner ved at bruge 2D CAD, men tegningerne mangler nøgleinformation, og 3D-modeller kan ikke deles med kunden.
I besidder store mængder af data og tidskrævende, manuel ajourføring fra ingeniører, som bliver hæmmet af ikke at kunne fokusere på produktinnovation og -udvikling.
Løsning og resultat:
I har brug for en løsning til at simplificere skabningen af ordrespecifikke salgs- og produktionsdata samt eliminere dyre og tidskrævende opgaver, som kan automatiseres.
Skab automatisk brugertilpassede SOLIDWORKS-dele, -assemblies og -tegninger for at imødekomme kundekrav. Derudover sendes de genererede filer også i PDF- og DWG-formater, der kan sendes til kunden.
- Respondér hurtigt til kunder med 3D-modeller af deres tilpassede produkter samt nøgle-salgsdokumenter.
- Reducér fejl i designfasen og reducér derfor bekostelige fejl i løbet af produktionen.
- Standardisér navngivning af filer og bliv strømlinet.
En uforpligtende snak med CONFIQ
Kontakt os eller bliv kontaktet – vi er interesserede i at høre om dine udfordringer, så vi kan finde en god løsning til dit personlige behov gennem sparring med et løsningsorienteret team, der har mere end 18 års rådgivende erfaring til produktionsvirksomheder.