Et kendetegn ved visualiseringer er, at det uhåndgribelige bliver gjort håndgribeligt – især gennem 3D visualisering.
Enhver kan forstå en tegning eller model af en specifik genstand, mens det straks kan være sværere at forklare i konkrete termer, hvordan for eksempel et produkt, som din virksomhed producerer og sælger, kan se ud baseret på en mulig kundes konkrete behov og ønsker.
Med CONFIQs Salg-løsning kan du nemt og effektivt få en produktkonfigurator til visualisering af dine produkter i 3D.
3D visualisering med interne og eksterne fordele
3D visualisering giver en mere realistisk og imponerende præsentation af et produkt end 2D-billeder eller beskrivelser.
Det giver også mulighed for at simulere produktets ydeevne og interaktion med omgivelserne og kan dermed hjælpe dig med at identificere og rette eventuelle design- eller produktionsproblemer, før produktet går i produktion.
3D-modellen kan derefter tilpasses og justeres efter behov, indtil den præsenterer det ønskede udseende og funktionalitet for produktet.
Det betyder, at produktet kan ses fra forskellige vinkler og perspektiver, og at det er muligt at interagere med det på en mere intuitiv måde.
4 punkter, hvor 3D visualisering gør en kæmpe forskel
At visualisere sine produkter i 3D er konkurrencemæssigt fordelagtigt og er bl.a. udslagsgivende gennem:
- Realistisk præsentation: 3D visualisering giver en realistisk præsentation af et produkt, som kan hjælpe kunderne med at forstå dets udseende og funktioner på en mere effektiv måde. Det kan også hjælpe dig med at præsentere dine produkter på en mere overbevisende måde. En stor fleksibilitet gør samtidig, at produktet kan ses og tilpasses i 3D hvor som helst og når som helst af både dig og kunden.
- Bedre designbeslutninger: 3D visualisering kan hjælpe jer med at tage bedre designbeslutninger ved at give jer mulighed for at se, hvordan et produkt vil se ud og fungere, inden det går i produktion. Det kan også hjælpe med at identificere og rette eventuelle designfejl.
- Reducering af produktionsomkostninger: 3D visualisering kan også hjælpe med at reducere produktionsomkostningerne ved at give jer mulighed for at se, hvordan et produkt vil se ud og fungere, før de begynder at producere det. Dette kan hjælpe med at identificere og rette eventuelle produktionsfejl, inden de bliver dyre.
- Bedre markedsføring: 3D visualisering kan også hjælpe med at forbedre markedsføringskampagner ved at give jer mulighed for at præsentere jeres produkter på en mere visuelt imponerende måde. Det kan også hjælpe kunderne med at forstå produktet bedre og dermed øge sandsynligheden for at købe det. Et velkendt begreb er “guided selling”, som betyder, at I sender kunden på en personlig salgsrejse, som I har fuld kontrol over.
3D visualisering i din produktkonfigurator og salgskonfigurator
Selvom 3D visualisering af produkter ofte ses som en 3D viewer på hjemmesiden, hvor virksomheder ønsker at fremvise et produkt for kunden, kan 3D visualisering af et produkt i lige så høj grad være gavnligt gennem en salgskonfigurator.
Denne understøttes imidlertid af vores CPQ-løsning, som sikrer, at kunden kan få lov til at “bygge” sit eget produkt alt imens vedkommende visualiserer det i 3D. Samtidig åbner salgskonfiguratoren op for, at kunden opdateres på prisen af sit brugertilpasset produkt. Og hvad resulterer det så i?
- Bedre kundeoplevelse, fordi kunden præcis ved, hvordan produktet ser ud.
- Hurtigere tilbudsgivning, fordi alle bagvedliggende processer er automatiserede.
- Færre fejl og miskommunikation, fordi I ved, at dét produkt og den kombination, der visualiseres, har I mulighed for skabe for kunden.
Samlet set kan 3D visualisering hjælpe dig med at skabe bedre produkter, reducere produktionsomkostningerne og forbedre markedsføringskampagnerne, hvilket kan føre til bedre kundeoplevelser, øget succes og større vækst.
Hør mere om 3D visualisering af dine produkter
Du har altid mulighed for at kontakte os – og ellers afholder vores konsulenter jævnligt gratis webinarer, der kan være af både teknisk og ikke-teknisk karakter.