CPQ
Med en CPQ konfigurator kan du generere tilbud hurtigere end nogensinde før med priser i realtid på kundens brugertilpassede produkt.
Hvorfor CPQ? Afdæk kundens interne fremtidige behov med en konfigurator
- Få en fejlfri ordrehåndtering
- Få større indblik i kundernes behov og præferencer
- Automatisér salgsprocessen med fleksibel prisfastsættelse og tilbudsgivning
En CPQ-løsning styrker jeres interne samarbejde
En CPQ-løsning hjælper med at øge salget ved at give salgsmedarbejderne mulighed for at generere tilbud hurtigt og nemt samtidig med, at de kan tilpasse dem til kundens specifikke behov.
Samarbejdet mellem salgs- og produktteams kan forbedres ved at give dem en fælles platform for at dele information og samarbejde om konfiguration og prissætning.
Udover fordele for salgs- og produktteams danner en CPQ-løsning også ramme om digitaliseringen, som din virksomhed gerne er ved at gennemgå.
En fuldt integreret CPQ oplevelse
Dette betyder, at kunden:
- Kan købe et brugertilpasset produkt direkte på hjemmesiden
- Bliver opdateret på prisen så snart vedkommende ændrer det mindste i 3D-modellen
- Får et tilbud på produktet tilsendt med det samme med mulighed for download – uden kostbar leveringstid
Med CONFIQ CPQ producerer CONFIQ automatisk al det nødvendige produktionsgrundlag og eksporterer al information om ordren til de ønskede systemer i din virksomhed fra det øjeblik, kunden har afgivet sine ordre.
Sælgeren har derfor mulighed for at holde styr på de tilbud, der er afsendt.
Procesoptimering med CPQ software
Effektivisér salgsprocessen med en online 3D salgskonfigurator, der sørger for hurtig tilbudsgivning baseret på kundens specifikke behov samt fuld automatisering af designs.
Tilbudsgivning
Reducér tiden brugt på tilbudsgivning fra dage til minutter
Designtid
Reducér tiden brugt på designs med 70 %
Konfigurationstid
Reducér tid brugt på konfigurationer med 40 %
Fleksibilitet
Konfigurér og se produktet i 3D når som helst og hvor som helst
Fejlmargin
Eliminér gentagende fejl og forbedr kundetilfredsheden
Verificering
Undgå unødig tid brugt på godkendelse af designet
En guidet salgsproces med en CPQ konfigurator
CPQ giver dig guided selling, som leverer fuld kontrol over din salgsproces - læs mere om hvordan herunder
Den potentielle kunde, som besøger hjemmesiden, skal med det samme have noget at forholde sig til – en wow-følelse.
Med en salgskonfigurator, der med fordel implementeres i 3D, lægges grundstenene for en god salgsproces.
Guidet salg er en metode til at hjælpe kunder med at træffe informerede beslutninger om køb af produkter eller tjenester ved at guide dem gennem en trinvis proces, der tager hensyn til deres specifikke behov og præferencer.
I CPQ-løsningen er guidet salg ofte integreret i softwaren for at hjælpe med at konfigurere produkter eller tjenester, beregne priser og generere tilbud til kunderne. Det kan gøre det nemmere for kunderne at finde præcis det produkt, der passer bedst til deres behov samt gøre det nemmere for sælgere at styre salgsprocessen.
- Tag styringen over, hvad der præsenteres - præsentér jeres ønskede salgsobjekt som det første, der fanger forbrugerens øje.
- Sælgeren behøver ikke at spørge ingeniøren om hvilke konfigurationer, der er mulige at producere.
Hvad består CPQ af?
Configure | Price | Quote
Konfigurér
Softwaren giver dig mulighed for at opsætte en 3D-konfigurator, som salgsteamet kan drage nytte af.
Med en interaktiv 3D-visualisering kan brugeren selv stå for konfigurationen af et produkt – på enhver enhed og når som helst.
Fjern behovet for at skulle rådføre dig med en kollega for at støbe et tilbud sammen til den interesserede køber. I stedet kan du imødekomme forbrugernes krav og styrke salget gennem en fuldt ud automatiseret og overskuelig proces.
Prissætning
Bliv i stand til at sørge for en opdateret og dynamisk prissætning i realtid til kunden. Efterhånden som den interesseret kunde konfigurerer sit ønskede produkt på din online salgskonfigurator, vil prisen reguleres. Du formår at give kunden en essentiel information, uden at kunden skal vente på svar fra dig og salgsteamet.
Du sikrer, at prissætningen konstant er opdateret til fuld nøjagtighed, da der er et kontinuerligt og direkte link til eksterne datakilder såsom databaser, API’er, ERP, CRM osv. Det medfører, at data integreres i realtid.
Tilbudsgivning
Det er en værdifuld funktion, at brugeren selv kan stå for konfigurationen af produktet og gøre det til sit unikke produkt, hvorefter et tilbud automatisk genereres og sendes til salgsteamet.
3D-visualisér produktet gennem CPQ sammen med kunden, så misforståelser eller andre uforudsigeligheder undgås, som kan hæmme salgsprocessen og kundetilfredsheden.
Du kan derfor formidle information om tilbuddet videre til kunden på ethvert tidspunkt i løbet af designprocessen.
Læs mere om, hvordan en automatiseret proces af datadeling mellem systemer kan spare dig tid og mindske risikoen for fejl.
Configure
Softwaren giver dig mulighed for at opsætte en 3D-konfigurator, som salgsteamet kan drage nytte af.
Med en interaktiv 3D-visualisering kan brugeren selv stå for konfigurationen af et produkt – på enhver enhed og når som helst.
Fjern behovet for at skulle rådføre dig med en kollega for at støbe et tilbud sammen til den interesseret køber. I stedet kan du imødekomme forbrugernes krav og skubbe gang i dit digitale salg gennem en fuldt ud automatiseret og overskuelig proces.
Price
Bliv i stand til at sørge for en opdateret og dynamisk prissætning i realtid til kunden. Efterhånden som den interesseret kunde konfigurerer sit ønskede produkt på din online salgskonfigurator, vil prisen reguleres. Du formår at give kunden en essentiel information, uden at kunden skal vente på svar fra dig og salgsteamet.
Du sikrer dig, at prissætningen konstant er opdateret til fuld nøjagtighed, da der er et kontinuerligt og direkte link til eksterne datakilder såsom databaser, API’er, ERP, CRM osv. Det medfører, at det altid er helt frisk data, der er integreret.
Læs mere om, hvordan en automatiseret proces af datadeling mellem systemer kan spare dig tid og mindske risikoen for fejl.
Quote
Selvom det er en værdifuld funktion, at brugeren selv kan stå for konfigurationen af produktet og gøre det til sit unikke produkt, kan der nogle gange blive behov for en hjælpende hånd fra virksomhedens side af – både til 3D-konfigurering og andre spørgsmål angående designet eller tilbud på produktet.
Med CPQ får du også mulighed for at sidde og 3D-visualisere produktet sammen med kunden, så I undgår misforståelser eller andre uforudsigeligheder, der kan hæmme salgsprocessen og kundetilfredsheden.
Du kan derfor formidle information om tilbuddet videre til kunden på ethvert tidspunkt i løbet af designprocessen.
Leder du efter en CPQ-løsning?
Vi finder sammen en CPQ-løsning,
der passer dine behov.
Kontakt vores eksperter i dag.
Ofte stillede spørgsmål til CPQ
Vi håber, at du herunder kan finde svar på dit spørgsmål.
Hvad betyder CPQ?
Hvad betyder CPQ?
CPQ står for “Configure, Price, Quote” og er en softwareløsning, der hjælper virksomheder med at automatisere deres salgsprocesser. Det hjælper med at konfigurere produkter, beregne priser og generere tilbud til kunderne. Det kan også hjælpe med at håndtere efterspørgsel, ordrebehandling og fakturering samt kan spare tid og reducere fejl i salgsprocessen.
Hos vores partner fra DriveWorks kan du læse mere om CPQ-løsningen og se konkrete eksempler på, hvordan løsningen har skabt værdi for mange produktionsvirksomheder.
Hvad koster en CPQ-løsning?
Hvad koster en CPQ-løsning?
Prisen på din CPQ-løsning afhænger af flere faktorer, da vi ønsker at levere en personlig løsning baseret på din virksomheds behov. Derfor kan der være stor variation i projekterne.
Før vi kan prissætte løsningen, kigger vi blandt andet på følgende:
- Dit behov: Hvilke udfordringer står I over for i virksomheden – hvad skal digitaliseres?
- Antal konsulenttimer: Hvor stort et behov for involvering af os har I – hvilke interne ressourcer kan I selv trække på?
- Typen af konsulentarbejde: Ønsker I et længerevarende samarbejde med implementering af en større online salgskonfigurator i 3D, eller er det generelle råd til at komme videre med jeres digitale transformation?
Book et uforpligtende møde med os, så vi kan finde den rette løsning til din virksomheds behov.
Hvordan understøtter CPQ en digital transformation?
Hvordan understøtter CPQ en digital transformation?
CPQ understøtter en digital transformation ved at automatisere og forenkle den proces, hvor kunderne kan konfigurere, prissætte og få et tilbud på et produkt eller en service. Det giver kunderne mulighed for at se produktkonfigurationer og priser i realtid, samtidig med, at det giver virksomheden mulighed for at øge produktiviteten og eliminere manuelle fejl i prissætning og tilbudsgivning.
Det giver også virksomheden mulighed for at tilpasse tilbud og konfigurationer til kundens specifikke behov, hvilket kan øge kundetilfredsheden.
Har min virksomhed brug for en CPQ-løsning?
Har min virksomhed brug for en CPQ-løsning?
Hvis din virksomhed sælger komplekse eller tilpassede produkter, kan en CPQ-løsning være nyttig, da det kan hjælpe med at forenkle og accelerere salgsprocessen ved at automatisere konfigurationen af produkter, generere priser og tilbud i realtid og minimere fejl i ordrer.
Kontakt os og forklar din situation – så finder vi sammen ud af, hvilken løsning, der er behov for til optimering af salgsprocessen.